
| Podstawa (N) Pompa i silnik są połączone przez płytę adaptera lub obudowę FB. Część z przesyłanej cieczy jest pobierana z części wyjściowej komory wirnika pompy do komory napędu w celu schłodzenia silnika i smarowania łożysk. Następnie ciecz jest zwracana do komory pompy przez pusty wał. Płaszcz chłodzący może być przymocowany do ściany zewnętrznej zespołu stojana, w zależności od temperatury i innych właściwości pompowanej cieczy. |

| Zwiększona cyrkulacja (V) Wymiary poprzeczne są takie same jak typu podstawowego (typu N), ale przejście zwrotne jest szersze, aby zapewnić zwrotny przepływ cieczy o wysokiej lepkości (80 do 200 mPa s). |

| Zaprojektowane dla wysokich temperatur (T) Pompa i silnik są połączone z adapterem. Adapter rozdziela termicznie pompę od silnika i zapobiega przenoszeniu ciepła z pompy do silnika. W konstrukcji przeznaczonej do wysokich temperatur działa niezależny system cyrkulacji dla chłodzenia silnika i smarowania łożysk. Cyrkulacja jest wywoływana przez pomocniczy wirnik znajdujący się w przedniej części komory napędu. Na zewnętrznej ścianie zespołu stojana znajduje się wymiennik ciepła przeznaczony do chłodzenia płynu. |

| Konstrukcja dla wysokich temperatur, bez chłodzenia (HX) Typ HX jest przewidziany do pompowania cieczy o wysokiej temperaturze. Chłodzenie nie jest wymagane, gdy stosowany jest specjalnej ceramicznej izolacji silnika. Typ HX może mieć także zainstalowany płaszcz grzewczy i jest odpowiedni do przesyłania cieczy o wysokim punkcie topnienia (powyżej 140 °C), co przekracza graniczną temperaturę zwykłych organicznych materiałów izolacji silnika. |

| Przesyłanie zawiesin (S) Podstawowa konstrukcja jest identyczna do tej z wersji pompy przeznaczonej dla wysokich temperatur. Funkcją tego rozwiązania jest zapobieganie wnikaniu przesyłanej zawiesiny do komory napędu. Oczyszczona ciecz kompatybilna z cieczą, która jest pompowana, jest spłukiwana z otworu wlotowego do tyłu silnika, aby zapobiec przedostawaniu się zawiesiny do komory napędu. Zazwyczaj w tym przypadku byłaby wymagana linia wymywania zwrotnego. Informacje na temat ilości cieczy potrzebnej do wymywania zwrotnego znajdują się na Rys. 4‐2. |

| Przesyłanie zawiesiny z uszczelnieniem mechanicznym (M) Konstrukcja jest także dostępna z uszczelnieniem mechanicznym pomiędzy pompą a silnikiem ze względu na wymóg zmniejszania ilości cieczy użytej do wymywania zwrotnego. (Patrz rys. 1‐5). Pompa jest nazywana pompą z uszczelnieniem mechanicznym do przesyłania zawiesiny (typ M). Ilość cieczy wymywanej zwrotnie może zostać zmniejszona w zakresie od 100 ml/dzień do 500 ml/dzień. (Patrz rys. 4‐2). |

| Uszczelnienie gazowe do przesyłania zawiesiny (LG) Uszczelnienie typu gazowego jest dostępne dla przesyłania cieczy wysoce korozyjnych, podatnych na polimeryzację lub wysoce skoncentrowanych zawiesin (Patrz rys 1-6). Konstrukcja jest niemal identyczna do pompy do przesyłania zawiesiny z uszczelnieniem mechanicznym opisanej powyżej. Specjalną funkcją pompy tego typu jest to, że komora gazowa jest umieszczona między zespołem pompy a silnikiem. Komora gazowa całkowicie oddziela zespół pompy od zespołu silnika. Zapobiega to ryzyku zużycia lub korozji uszczelnienia mechanicznego przez pompowanie cieczy. Jako ciecz do wymywania zwrotnego (od 100 ml/dzień do 500 ml/dzień), może być stosowana czysta ciecz macierzysta lub ciecz czysta może być mieszana z cieczą przesyłaną, jednak tylko w bardzo małych ilościach. Ponadto, ponieważ gaz zbiera się w komorze uszczelnienia gazowego, może być na przykład wykorzystane powietrze lub azot (Por. rys. 4-3). |

| Uszczelnienie gazowe do przesyłania zawiesiny (G) Pionowe pompy liniowe z uszczelnieniem mechanicznym. Komora gazowa pomiędzy korpusem pompy a silnikiem zapobiega uszkodzeniom uszczelnienia mechanicznego przez zawiesinę. |

| Komora dla cieczy o wysokim punkcie topnienia (B&C) Ta pompa ma konstrukcję odpowiednią dla cieczy o wysokim punkcie krzepnięcia. Posiada płaszcz grzewczy na zewnętrznej powierzchni pompy i silnika dla zapobiegania krzepnięciu cieczy podczas napełniania pompy i jej pracy. Odpowiednio do punktu krzepnięcia cieczy i jej temperatury, dostępna jest prosta konstrukcja dla cieczy o wysokim punkcie topnienia (typ C) oraz pełna wersja dla cieczy o wysokim punkcie topnienia (typ B). |

| Cyrkulacja zwrotna (Q) Godną uwagi cechą charakterystyczną tej pompy jest to, że linia cyrkulacji nie tworzy obiegu zamkniętego. Ciecz cyrkulująca przechodzi przez obudowę przedniego łożyska od części wyjściowej wirnika pompy do komory napędu. Stamtąd przechodzi przez komorę napędu oraz — po ucieczce z części wyjściowej w tylnej obudowie łożyska w tylnej części silnika — wraca do strefy parowania w zbiorniku ssącym przez przewód cyrkulacji zwrotnej (patrz rys. 4-4). W konstrukcji podstawowej parująca ciecz paruje, jeśli temperatura cyrkulującej cieczy zwiększa się lekko, gdy płyn przepływa przez komorę napędu, powodując kawitację itp. |

| Samozalewająca pompa pozioma (DN) Zasadnicza struktura jest identyczna z konstrukcją podstawową. Ten typ pompy jest skonstruowany tak, że pompa jest pompą samozalewającą nawet bez zaworu klapowego. Ze względu na brak zaworu klapowego mogą być przesyłane ciecze wysoce korozyjne, a co więcej, nie ma możliwości wystąpienia niewystarczającego samozasysania ze względu na zablokowanie zaworu klapowego. |

| Konstrukcja z niskimi natężeniami przepływu i dużą głowicą oraz wysoką prędkością (HK) Typ HK został zaprojektowany do przesyłania cieczy parujących, bez konieczności stosowania przewodów rurowych cyrkulacji zwrotnej. Pompa ta może utrzymać w komorze silnika ciśnienie wyższe niż ciśnienie parowania, zapobiegając mu. Jeśli są Państwo zainteresowani typem pomp HK, prosimy o kontakt z Nikkiso Co., Ltd. |

| Wieloetapowa Wydajna praca w zastosowaniach wysokociśnieniowych. |